'Rühl Haegens Molenaar denkt met ons mee'

Bron: Stan Verhaag, Sterke Tekst
Bij Muzelinck (centrum voor de kunsten in Oss, Bernheze en Cuijk) zijn ze erg blij met Rühl Haegens Molenaar. 'Het zijn heel benaderbare en prettige mensen om mee samen te werken en te communiceren,' zegt hoofd bedrijfsvoering Ingrid van der Sanden.

Halverwege 2016 was de maat vol voor Muzelinck: de facturering liep helemaal vast, omdat het cursistenadministratiepakket (niet van huisleverancier AFAS) hen in de steek liet. 'Er moest acuut iets gebeuren,' vertelt Ingrid van der Sanden. 'Onze accountant had goede verhalen gehoord over Rühl Haegens Molenaar, en ook AFAS adviseerde met hen contact op te nemen. Een voordeel van Rühl Haegens Molenaar is dat ze bekend zijn met kunstencentra en de cultuursector. Het is fijn om mensen aan tafel te hebben die weten waar ze het over hebben.'

 

Samen snel handelen

De doelgroep van Muzelinck bestaat uit cursisten die wekelijks muziek,- podium- of beeldende lessen volgen, maar Muzelinck richt zich ook op onderwijs, cultuurparticipatie en de zakelijke markt. In totaal gaat het om honderden facturen per jaar. 'Op het moment dat we RHM in de arm namen, was het zover dat we niet meer konden factureren,' herinnert Van der Sanden zich. 'Het was het begin van het cursusseizoen, en juist dan moet de bulkfacturering de deur uit. Dat betekende dus nogal wat voor onze financiële bedrijfsvoering en voor onze liquiditeit. Samen met Rühl Haegens Molenaar zijn we heel snel gaan handelen. In die periode hadden we meerdere keren per dag contact om dingen goed af te stemmen en te testen.'

 

Bedenken altijd oplossing

In haar jarenlange loopbaan maakte Van der Sanden nog niet vaak mee dat softwareleveranciers meedenken met de klant over oplossingen. 'Negen van de tien keer grijpen ze terug op wat het systeem biedt. Maar Rühl Hagens Molenaar denkt wél met ons mee. Ik vind dat heel prettig.' Muzelinck wil bijvoorbeeld HAFA-leerlingen (kinderen die les volgen via een muziekvereniging) apart kunnen registreren. 'Rühl Haegens Molenaar maakt zulke wensen werkelijkheid. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zeggen: "Daar komen we niet uit" of "Dat gaat niet lukken". Ze gaan ermee aan de slag en bedenken een oplossing. Bij Rühl Haegens Molenaar doen ze wat ze beloven, en dat wil je graag.'

 

Tijd is geld

Over het antwoord op de vraag wat de samenwerking met RHM Muzelinck heeft opgeleverd, hoeft Ingrid van der Sanden geen seconde na te denken. 'Tijd!' antwoordt ze resoluut. 'De bedrijfsprocessen verlopen nu efficiënter. En tijd is geld, dus het levert ons ook financieel voordeel op. Want onze medewerkers zijn nu veel minder tijd kwijt met administreren en factureren. Ik vind de aanpak van Ruhl Haegens Molenaar heel erg fijn.'